archeolog.cz: Obří Hrad Keltské oppidum Stradonice Habrůvka, jeskyně Býčí skála pravěk datace, časová osa, pravěké dějiny
Apple iPad Smart Case šedá - Samsung Galaxy Tab 10.1 černé - Samsung Galaxy Tab 10.1 bíle - Puzdro Asus Eee Pad Versa černé - Pouzdro Apple iPad Smart Cover černé - Pouzdro POINT OF VIEW Mobii 7" černé - Pouzdro ZTE V9C-1 černé - Pouzdro Google Nexus 7 oražové - Pouzdro Google Nexus 7 šedé - Pouzdro Samsung Galaxy Note 10.1 bíle - Pouzdro Samsung Galaxy Note 10.1 černé
   Témata: Home

Výlety

Foto

Technika

Výhledy

Cestování

K zamyšlení


LINUX4ALL archiv

Na webu

Pobavení

Příroda

Report, Dokument

Sport

Takový jsou, my

- STEFi - 2007-08-10 14:37:12
Fotografie, jaká to fotogtafie....

Brouzdajíce záplavou internetových galerií, zamýšlím se k čemu, proč a o čem je současnost fotografie. Jaký důvod měl můj vstup do tohoto kolotoče. S odstupem několika několika hodin, dnů a měsíců na jedné straně odsuzuji lacinost svých kroků a na druhé straně hodnotím přínos, který to pro mě mělo. Pozoruji skandálnost posuzování fotografie ze strany tzv. fotografické veřejnosti podle všemocné technické kvality. Oděni do vest s mnoha kapsami, obtěžkání kabelami naplněnými sklem, plastem a či kovem v honbě za fotografií. Každý z nich talent, nikdo z nich talent. Unifikované fabrikované záběry, stokrát opakované překvapení. V pondělí foto, pýcha mého alba, v neděli střízlivost a smazání.

Hledání hranice mezi fotografem-amatérem a fotografem-profesionálem je výzvou pro nejednoho z nich. Jaký je rozdíl mezi amatérem a profesionálem? Amatéra naplňuje tvorba pro zábavu. Profesionála tato tvorba živí. Rozdíl musí být, i když tomu tak mnohdy není, v kvalitě zpracování. Rozhodujícím faktorem je pak fortel. Ani slovo o uměleckém záměru! Proč v tom také hledat umění, že. Zpátky nohama na zem. Výcvak.

Fotografie, podívejme se. Zachycená skutečnost. okamžik, který existoval a dnes již není. Jsme svědky našeho života. Smazáním fotografie mažeme i kousek sebesama.

Zajímavým fenoménem je pak vlivem masového rozšíření fotoaparátů vývoj fotografie jako zástupného symbolu. Stereotypem zažité scény vnímáme jako zástupnou entitu a pomocí tohoto obrázkového jazyka spolu komunikujeme. Hledáme společně pocit "to znám" jako prostředek identifikace jedince ve společnosti, jako symbol zařazení se. S rozkvetlým vlčím mákem se z každého kouta vyrojí klasy obilí ve svůdné zelenkavé barvě doplněné o červený skvost. Tisíckrát omleté téma, přesto se s ním dokážeme identifikovat, anebo ne.

STEFi (c) 2004 - stefi [at] netdev [dot] cz
Pokud chcete zde publikované materiály použít, prosím, informujte mě. If you wish to use these published materials, please, let me know.
0.003 sec